A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amelyek segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Az Uniós Adatvédelmi Törvény értelmében, ha a Rendben gombra kattintasz, jóváhagyod a cookie-kat. További információkat az Adatkezelési Tájékoztatóban találsz.

Termékek Menü

10 tipp miért jó néha elmerülni egy kád forró vízben.

10 tipp miért jó néha elmerülni egy kád forró vízben.
Vége a karácsonyi hajtásnak, itt az idő, hogy egy picit foglalkozz magaddal. Engedd el a stresszt, sétálj nagyokat, olvass, pihenj, sportolj, dobj fel egy pakolást  és próbálj ki egy illatos fürdőt. Ki ne vágyna rá?  De akár a megfázás előszobájában is jól jöhet egy kis átmelegedés.

Milyen előnyeink származhatnak még egy jó kis fürdőzésből? Olvasd el a cikkünket.

Csökkenti az izomfeszülést: Ha sportolás után nem tudsz beiktatni egy szaunát, egy egyszerű meleg fürdő is segít ellazítani az izmokat, csökkenti a feszültséget a túlfeszített izmokban. Segít regenerálni a fájó izmokat, ellazítja, és javítja a rugalmasságukat.  Így egy kemény edzés után akár az izomláz is csökkenthető. 

Javítja a vérkeringést: A meleg fürdő fokozza a vérkeringést, így a végtagokba is jobban eljut a sejtek számára oly fontos tápanyag. A felgyorsult vérkeringés csökkenti a vérnyomást, így javítja a szív működését is.

Csökkenti a vércukorszintet: Egy tanulmány szerint[1] a vizsgálatban résztvevők napi inzulin adagját is csökkenteni tudták egy 10 napos forrófürdős terápiával.

Erősíti az immunrendszert: Egy kád kellemes meleg fürdő után a hideg zuhany serkentik az ér- és nyirokrendszert, az immunsejteket, így erősítve a szervezetet a fertőzések elleni küzdelemben. A rendszeres hideg/meleg váltófürdő csökkentheti az esélyét a megbetegedések kialakulásának. Érdemes rendszeresen beiktatnod.

Csökkenti a stresszt és a depressziót : Ha egyszerűen rossz napunk volt, egy kád forró fürdő csodákra képes. Miért is? Ellazít, nyugtat. Segít megszabadulni a gondoktól és a feszültségtől.  

Tipp: Gyógynövényekkel, illóolajokkal tovább tudod fokozni a hatást. A fürdővízbe cseppents pár csepp illóolajat (például levendulát)  vagy a kedvenc illatodat, de olajban kikeverve.  Egy dologra vigyázz: érdemes bio illóolajat használnod, így el tudod kerülni a mesterséges illatokat, amelyek irritálhatják a bőröd és száríthatják is.

Eltávolítja a méreganyagokat: A szervezetünk izzadással méregtelenít. A napi fürdőzés jelentősen csökkenti az izzadságszag kialakulásának esélyeit. A meleg vízfürdővíz nemcsak a méreganyagokat üríti ki, hanem a baktériumokat és a vírusokat is elpusztítja, ami szintén csökkenthet számos fertőzést. 

 Pihentetőbb alvás: a lefekvés előtti fürdőzés felkészít a pihentető alvásra. Kutatások kimutatták, hogy egyes embereknél javította az alvás minőségét is. Így reggel pihentebben, frissebben ébredtek. 

Javítja a tüdő működését: Minden egyes korsó hideg víz, amit fürdés közben a fejünkre öntünk, egy automatikus reflexet vált ki, mely arra kényszerít, hogy gyors ütemben mélyeket lélegezzünk. Akkor igazán hasznos a gyakorlat, ha néhány másodpercig visszatartjuk a lélegzetünk, majd mélyen kilélegzünk. Megnyílik a tüdő, ezzel növekszik a felvétel oxigén mennyisége.

Gyönyörű bőr:  Egy kád forró fürdő megnyitja a pórusokat, eltávolítja a méreganyagokat, és így a bőröd simább és puhább lesz. A sósvizes fürdő is csökkenti az öregedés jeleit. 

Ha náthás vagy, vagy ha nagyon száraz, esetleg pattanásos az arcbőröd, a gőz a legjobb barátod. A légutakba áramló gőz kitisztítja a légutakat, enyhíti a köhögést okozó irritációt, különösen akkor, ha rásegítesz néhány csepp eukaliptusz illóolajjal. A gőz másik áldásos hatásaként felpuhul az arcbőröd, kitágulnak a pórusaid, így hatékonyabban tudod megtisztítani és hidratálni, könnyebben beszívódnak a bőrödbe a tápláló olajok.

A vírusok nem életképesek magas hőmérsékleten, ezért is reagál a tested lázzal a fertőzésekre. A meleg fürdő csak kis mértékben, de megemeli a testhőmérsékleted, ezzel az immunrendszeredet is hatékonyabb működésre serkenti, és a lesben álló vírusok számát is csökkenti.

FONTOS: A fürdővíz ideális hőmérséklete testmeleg, 36-38 C-fokos. Legfeljebb negyedórát-húsz percet maradj benne, különösen akkor, ha érzékeny, kiszáradásra hajlamos a bőröd. Várandósoknak, szívbetegeknek a forró vizes fürdő egyáltalán nem ajánlott.

Praktikus tippek: A fürdővízbe cseppents pár csepp bio jojoba olajat, vagy dobj a vízbe pici bio shea vajat, így nem szárad ki a bőröd.  Dobj még bele  2-4 marék tengeri sót, hogy az ásványi sók segítsék a bőröd táplálását. Fürdés után pihenj és használj hidratáló, tápláló, antioxidánsokban gazdag testápolót Így érvényesülnek leginkább a fürdő jótékony hatásai.

 

forrás: The Health Site

1. Jerrold Petrofsky and colleagues. The Influence Of Warm Hydrotherapy On The Cardiovascular System And Muscle Relaxation

2. Janský L and colleagues. Immune system of cold-exposed and cold-adapted humans.

3. Shevchuk NA. Adapted cold shower as a potential treatment for depression.

4. Brett and Kater McKay. The James Bond Shower: A shot of cold water for health and vitality.

5. Hot tub therapy for Diabetics. (http://www.cbsnews.com/)

 

 

 

[1] Dr. Philip L. Hooper a McKee Medical Center Loveland, Colorado[1]

Tartalomhoz tartozó címkék: kád fürdőzés
blog comments powered by Disqus