A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amelyek segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Az Uniós Adatvédelmi Törvény értelmében, ha a Rendben gombra kattintasz, jóváhagyod a cookie-kat. További információkat az Adatkezelési Tájékoztatóban találsz.

Termékek Menü

Őszi bőrápolási praktikák

Őszi bőrápolási praktikák

Hajlamosak vagyunk elhanyagolni az őszi bőrápolás jelentőségét, hiszen ilyenkor nem annyira szélsőséges az időjárás, mint nyáron és télen. Hidd el, az ősz a legideálisabb időszak arra, hogy komolyabban foglalkozz a bőröddel.  Ilyenkor helyrehozhatod azokat a károkat, amiket a nyár okozott napégés, bőrpír, száraz foltok stb), és jó alkalom arra, hogy felkészítsd a télre is. Összeállítottuk számodra az őszi bőrápolás 7+2 aranyszabályát, amit érdemes betartani, ha azt akarod, hogy a bőröd sugárzóan szép legyen, és visszanyerje mind azt a rugalmasságot és vitalitást, amivel jó pár évet letagadhatsz.

 

A nyár elmúltával, a nehezen megszerzett barnaság lassan lekopik, helyette marad a fakó, extra száraz, dehidratált bőr, mely szinte pergamen vékony lesz, sőt extrém esetben még az ekcéma is lobbanhat. Ilyenkor a ráncok is erősebben látszanak, sőt a pigmentfoltok is előkerülhetnek. 

 Ha ezt tapasztalod, itt az ideje, hogy tegyél valami jót a bőrödért. Szóval induljon a regenerálás!

1. Belső hidratálás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: Naponta minimum 8 pohár folyadékot kell meginnod ahhoz, hogy a sejtjeid belülről is hidratálódjanak. A tiszta víz – és nem a cukrozott üdítők – feltöltik a sejteket, ezen kívül segítenek hatékonyan kiválasztani a felhalmozott méreganyagokat. Ha kávét vagy alkoholt iszol, plusz egy-egy pohár vízzel többet kell innod.

2. Belső táplálás

Nyáron a sok friss gyümölcs, zöldség biztosította a  szervezeted és a bőröd vitamin szükségletét. Az őszi/ téli időszakban ezt már tudatosan pótolnod kell, kívülről és a belülről  egyaránt: gyümölcsök és zöldségek mellett  vitaminokkal. Közül javasoljuk a D, E, C vitamin plusz bevitelét. Egyél sok karotin tartalmú zöldséget hogy a szervezeted elő tudja állítani a szükséges A vitamint) , illetve az Omega-3 esszenciális zsírsavakban (pld. a lenmagolaj) gazdag hidegen sajtolt olajok fogyasztását is javasoljuk.  Ezek együttesen nemcsak segítenek visszafordítani a nyári "sérüléseket", de erősítik is az immunrendszert.

3. A tökéletes arctisztítás elengedhetetlen

A fűtési időszak beköszöntével a város levegője is sokkal szmogosabb lesz, ami óhatatlanul megjelenik a bőrödön is.  Ezek a szennyező anyagok, finom porok keverednek a bőröd által termelt faggyúval és eltömítik a pórusokat, nemcsak hogy nem engedik lélegezni a bőröd, de elősegítik a  korai bőröregedést, kedveznek a pattanások, allergia, pigmentáció kialakulásában. A szennyezés növeli a szabad gyököket, melyek károsítják a sejtszerkezetet, megzavarják a kollagén termelést és elpusztítják a bőr természetes védőrétegét, így öregszik idő előtt a bőröd. Így még fontosabbá válik, a tökéletes és maradéktalan arctisztítás, lehetőleg nem agresszív anyagokkal. Az agyagos arclemosó tejek kifejezetten hatékony megoldást nyújthat a számodra.

Ja és a megfelelő tonizálásról se feledkezz meg! Kerüld az alkohol tartalmú tonik használatát, mert szárítja a bőrt.

4. Kíméletes hámlasztás

Az első és legfontosabb lépés ilyenkor a bőr alapos megtisztítása.  Nem elegendő csak a lemosás és a tonikkal frissítés. Fontos, hogy az elhalt, kiszáradt, elszarusodott hámréteget gyengéden eltávolítsd.  Nem csak azért mert, ezután a bőröd simább és puhább lesz, de a hatóanyagok is hatékonyabban be tudnak szívódni a bőr mélyebb rétegeibe. Sőt a napfoltokat, pigment foltokat is segít halványítani.

Akik ismerik már a Colo szakértői véleményét, azok tudják, hogy tilos az arcbőr mechanikai dörzsölése (só, cukor, őrlemények stb), mert így könnyen megsérül a kötőszövet, amitől a bőr megereszkedik. És érdemes kerülnöd a mikro ( műanyag) gyöngyöket is. Használj természetes peelinget, ami gyümölcssavból vagy feketefűzfa kéregből készül. A természetes AHA - BHA savas  vagy PHA savas készítmények nem irritálják a bőrt, kíméletesen hámlasztanak, sőt sejthártya szinten jelentősen hozzájárulnak a regenerálódáshoz. Eltüntetik a kisebb ráncokat, kisimítják a vonalakat.

Testradírozásra javasoljuk a sós alapú radírokat. Arra figyelj, hogy minél kisebb szemcsés legyen, hogy ne „szántsa” fel a bőröd, csak finoman radírozza.

5. Külső hidratálás

Itt az ideje, hogy lecseréld a könnyű fluid típusú krémeket, gazdagabb zsírosabb, táplálóbb krémekre. Ha a krémed inkább hidratáló, vizes bázisú érdemes este használnod. Ha nappal szeretnéd használni a fluidabb hidratálódat, mindenképp várd meg, míg beszívja a bőröd (15-20 perc) addig ne indulj el. A nedves bőr a hidegben, szélben csak még jobban kiszárad, és érzékenyebbé válhat.

Nyáron biztos elmaradt a napi rutin, így érdemes újra visszatérni hozzá: arctisztítás, tonizálás, szérum/boostrer, arckrém és a hámlasztásról se feledkezz meg heti rendszerességgel esténként.

 

A bőröd nagyon hálás lesz, ha a típusának megfelelő vitaminokban, természetes natúr vajakban és olajokban gazdag krémet választasz. Ha bizonytalan vagy, akkor érdemes ránk bízni a krémed elkészítését.  De az is jó megoldás lehet, ha hatóanyagokban gazdag szérumot választol.  a hatóanyagokban gazdag szérumok és boosterek használata. Egy nagyon fontos szabály van: Kerüld a paraffin, vazelin, mineral oil bázisú, szintetikus krémeket és olajokat! Ezek csak elvonják a vizet a bőrből, így még jobban kiszárad, és gátolják a természetes légzését is.

Védened kell a bőröd a hidegtől és a széltől is, még akkor is ha zsírosabb a bőröd és nem szeretnél zsírosabb krémet. Sok olyan növényi vaj/ olaj van, amit a zsíros bőrt is hatékonyan táplálja és nem zsírosítja még jobban. Ebben tudunk segíteni.

Válassz olyan termékeket, amelyek a bőrtípusodnak megfelelően hidratálják és regenerálják a bőröd szerkezetét.

Ilyen összetevőket keress a krémben a teljesség igénye nélkül: ligetszépe, avokádó, gránátalmamag olaj, makadámdió olaj, fügekaktusz olaj, marula olaj, nátium PCA,  panthenol, kannabisz olaj, málnamag olaj, százszorszép olak, hialuron sav, ceramid*

* a felsorolt olajokat nem mindegyiket használhatod, zsíros, problémás a bőröd. Ha kérdésed van, keress bátran

6. A testápolásról se feledkezz meg.

Bár sok réteg ruhával védjük a testünk, a bőrünk sem tétlenkedik. Hideg ellen úgy veszi fel a harcot, hogy a bőrben az erek összehúzódnak, így lelassul a vérkeringés, de ez sajnos a bőr kiszáradásához is hozzájárul. Ezért érdemes tápláló, vitaminokban gazdag testápolót választanod, melyben csak hatóanyagok vannak.

 

7. UV  védelem

Ősszel is figyelned kell a fényvédelemre. A nyár végével a káros UV sugarak ugyan már nem annyira intenzívek, de még hatnak a bőrödre. Így, ha hosszabb szabadtéri programot tervezel, használj mindenképp fényvédő krémet vagy olyan nappali arckrémet, melyben UV védelmet biztosító olajok vannak! Ilyen például a málnamagolaj, a shea vaj, a makadámdió olaj, homoktövis, vagy a szezám olaj.

 

+1. Ajakápolás

A legtöbben azt hiszik, hogy csak télen szükséges táplálni vagy akár védeni az ajkakat. Ha ki van száradva, vagy akár cserepes a szád, érdemes egy kis olívaolajos dara/mákkal áttörölnöd (Figyelem! Tilos dörzsölni!!!!). A dara/mák pee fizikai peelingként működik, az olívaolaj azonnal táplálja a bőrt. Ezzel a megoldással egy kis gyorssegélyt nyújtasz az ajkaidnak, de a későbbiekben érdemes egy E vitaminos, makadámdió olajos ajakápolót beszerezned, a hosszú távú ápolás, hidratálás érdekében. Kerüld a szintetikus olaj (petrolatum, syntetic wax, microcrystelline wax, vazelin) tartalmú ajakápolókat, mert szárítanak!

+2 Rosacea

Ha hajlamos a bőröd rosaceara, jó eséllyel  az őszi, téli időszakban még jobban megkeseríti az életed.  A bőröd a hideg-meleg hirtelen váltása miatt, vagy akár a hideg szelek hatására kipirosodik, belobbanhat. Ilyenkor kora ősszel még segíthetsz a  bőröd szerkezetének megerősítésében, amelyben az érfalerősítő tonikunk a személyre szabott arckrémünk siet a segítségedre, illetve jó ha kéznél van hatóanyagban, vitaminokban és nyugtató összetevőkben gazdag arcszérum is, hogy extra hatékonysággal nyugtassa a bőröd érzékeny területeit. És a tudatos étkezésről se feledkezz meg. 

blog comments powered by Disqus