A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amelyek segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. Rendben
Termékek Menü
0

Kisokos a naptejekhez

Kisokos a naptejekhez

Tudod, hogy a 15 SPF fényvédő krémed hány óráig hat?  Melyik a jobb fényvédő, a fizikai vagy a kémiai? Tudod mi a különbség az UVB és UBA között? Mindent tudsz a fényvédőkről? Ha nem, segítünk! Összeszedtük, mi alapján érdemes fényvédő krémet keresned.

A napfényre szükséged van. A tudatos napozás nemcsak az immunrendszerednek, de a lelkednek is jót tesz. De ha túlzásba visszed a napozást és leég a bőröd, garantáltan gyorsabban öregszik, ráncosabb, szárazabb lesz, ráadásul visszafordíthatatlan károkat is okozhatsz saját magadnak. 

A választék széleskörű, de gyakran azt sem tudjuk pontosan mivel, és mitől is kell megvédeni a bőrünket, és miért is olyan fontos ez egyáltalán.

KÉRDÉSEK & VÁLASZOK

Mik azok az UV sugarak? Miért kell az UVB és UVA védelem?

A Nap sugarait hullámhosszuk alapján 3 csoportba oszthatjuk, melyből kettő, az UV-B és az UV-A jelent veszélyt a bőrünkre. (a harmadik az UVC sugár az ózonrétegben elnyelődik)

Az UV-B sugarak a barnulásért és a leégésért felelősek, mert ezek intenzív, rövid ultraviola sugarak, amelyek erőssége évszakonként és napszakonként változik. Mivel a bőr legfelsőbb rétegét érik és károsítják, ezek felelősek a napégésért.

Az UV-A sugarak bejuthatnak a bőr mélyebb rétegébe és ott roncsolhatják az irha elasztikus rostjait, csökkentik a kollagén szintet a bőrben és ez hosszútávon komoly következményekhez vezethet, így okozhat bőröregedést, nap-allergiát, rendellenes pigmentációt, és bőrrákot is.

Az ideális naptej mindkét hullámhossz ellen véd, ezért mindenképp a széles spektrumú azaz UVB és UVA védelemmel is bíró terméket célszerű választanod. A naptejünk – a benne megtalálható innovatív összeevőknek köszönhetően – azon kevés natúr naptejek közé tartozik, melyek garantálják számodra a UVB és az UVA védelmet.

Az UVA és UVB sugarak csak nyáron károsak?

Az UVB sugarak intenzitása évszakonként, helyenként, sőt akár óránként is váltakozhat. Ezzel szemben az UVA sugarak egész évben egyenletesen jelen vannak minden évszakban és minden területen, ráadásul még az ablaküvegen is képesek áthatolni!

Mit jelent az SPF?

Az SPF (Sun Protection Factor) egy fokozatot jelent, magyarul faktorszám. Általában 4-50 között mozog az értéke. Arról ad infót, hogy a fényvédő klasszikus esetben mennyi ideig marad hatékony a bőrödön: nézzünk egy példát: ha 10 perc alatt bőrpír jelentkezne a bőrödön, akkor egy 15 SPF napkrémmel 10x15=150 percig (2,5 óra), egy 4 SPF napkrémmel  10x4=40 percig tartózkodhatsz a napon leégés nélkül.*

*forrás: American Association of Dermatology (AAD)

Ezt a hatékonyságot rontja, ha izzadsz, ha vízbe mész, sőt a nap állása is.

Ha nő a faktorszám, akkor tovább van védve a bőröm?

Logikus lenne, hogy a magasabb SPF értékkel bíró termékekkel hosszabb időre kint maradhatnál a napon, de sajnos ez nem igaz. A táblázatban láthatod, hogy a 15 SPF védelme 93%, míg a 30 faktoros csak pár %-kal több. Így a magasabb faktorszám nem azt jelenti, hogy dupla annyi időt tölthetünk a napon**

**Forrás:  Skin Cancer Fundation, skincancer.org

 

Fontos, hogy mennyi krémet kenek magamra?

Igen, 2mg/cm2 mennyiséget, azaz egy átlagos testre 20 ml-nyi napkrémet kellene felvinnünk. Ez a mennyiség garantálja bőrünk egészséges védelmét. (Egy átlag 200 ml-es naptejes flakonnak 10 alkalom után üresnek kellene lennie. A legtöbben egy flakont el sem használnak egy szezon alatt!)

 

 Minden bőrtípus meg tud égni?

Igen, de mindegyik bőrtípusnak eltérő az érzékenysége az UV sugárzásra, ezért egyes típusok hamarabb, míg mások később égnek le. A napozó készítmények különböző erősségű fényvédelmet biztosítanak, így mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelőt.

 

Létezik olyan, hogy biztonságos napozás?

Nagyon körültekintően kell eljárnod.  Ha káros következmények nélkül szeretnéd a napozást megúszni és csak profitálni szeretnél belőle , be kell tartanod a napozás alapszabályait:

Napozás előtt  20-30 perccel érdemes bekenni a bőröd fényvédővel.

11-15 óra között ne napozz! Ha muszáj napon lenned, vegyél fel jól szellőző fehér vászon vagy pamut bő felsőt és kalapot.

A bőrödet fokozatosan szoktasd a nap sugaraihoz! Ne egy nap alatt próbáld meg megszerezni az áhított barnaságot.

Ha a vízből kijössz, újra be kell kenned magad, akkor is, ha vízálló a naptejed. 

1-2 óránként mindenképp újra kell kenned. 

Használj széles spektrumú UV-A és UV-B fényvédőt!

 

A fizikai vagy a kémiai fényvédő a jobb?

Sok érv és ellenérv jelenik meg azzal kapcsolatban, hogy a fizikai vagy a kémiai fényvédők nyújtanak-e nagyobb védelmet nyáron. A kémiai fényvédők elnyelik az UV sugarakat és sejt szinten védenek a leégéstől, míg a fizikai UV-filterek visszatükrözik azt.

Laikusként a két verziót úgy tudod a legjobban megkülönböztetni, hogy a kémiai fényvédők jól beszívódnak a bőrbe, ellentétben a fizikai krémekkel, amelyek szemmel láthatóan vékony fehér réteget képeznek a bőrön.

A kémiai fényvédő összetevőiről egyre inkább bebizonyosodik, hogy a napfény hatására befolyásolhatják a sejtek fejlődését, ezért vannak már olyan összetevők, melyet  tiltanak a fényvédő krémekben. Ezeket itt olvashatod el.

A fizikai fényvédő készítmények a bőröd felszínén - mint apró tükrök - verik vissza a sugarakat, ezeket engedélyezik a natúr és a bio készítményekben, amenniyben nem nano szemcsések.

 

Segítség, megégett a bőröm! Mit tegyek?

Menj el a napról amilyen gyorsan csak tudsz, és kerüld is, amíg helyre nem jön a bőröd! Ápold a bőröd vízalapú, könnyed hidratálókkal, amik megnyugtatják a bőröd és pótolják az elvesztett nedvességet. Használj, nyugtató bio levendula virágvizet, mely erős gyulladáscsökkentő, vagy használj hideg vizes borogatást!

Igyál sok folyadékot! Kerüld az olyan készítmények használatát, amelyek tovább irritálhatják a bőrödet!

 

Gondoskodunk a bőrödről…

Nyáron nem csak a strandon kell figyelned a fényvédelemre. Egy városi séta, kirándulás, vagy bringázás alatt is fontos, hogy óvd a bőröd. Nemcsak a fényvédelemre, de a hidratálásra, táplálásra és a nyugtatásra is figyelned kell!  Ezekre mind adunk megoldást.

blog comments powered by Disqus