A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amelyek segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát. Rendben
Termékek Menü
0

9 hasznos tipp, hogyan előzd meg a striák kialakulását

9 hasznos tipp, hogyan előzd meg a striák kialakulását Ha kisbabát vársz, biztos tudod, hogy ilyenkor a bőröd ápolására is fokozottan figyelned kell. Ahogy a csecsemő növekedni kezd a méhben, a bőr  - különösen a has tájékán - hirtelen tágulni kezd, hogy lépést tartson a magzat fejlődésével. Ha nem figyelsz oda a bőröd jelzésére, akkor könnyen visszafordíthatatlan repedések alakulhatnak ki a bőrödön.  

Egyes vélemények szerint szerencse vagy genetikai adottság, hogy kinek mennyire rugalmas a bőre, és hogy kinél jön elő és kinél nem, és hogy milyen mértékben, a stria.

Hogyan növelheted a bőröd rugalmasságát? Azaz, hogyan csökkentheted a striák kialakulásának esélyét? Íme 9 rendkívül hasznos tipp, hogyan kerüld el a megjelenésüket.

 

1. Kollagén

A kollagén elengedhetetlen a bőr rugalmasságának megőrzésében. Ha a kollagén szerkezetében változás áll be a bőr veszít rugalmasságából, feszességéből. A kollagén rostnyalábjai szétesnek, és a különálló rostok elgyengülnek. Ennek következtében pedig a bőr megereszkedik és ráncosodik, nehezebben regenerálódik, ha sérülés éri. Annak érdekében, hogy növekedjen a bőr kollagén-tartalma érdemes elősegíteni a természetes kialakulását a szervezetben, például Q10 szedésével, omega3 és omega6 zsírsavak fogyasztásával.  Kollagén természetes formában leginkább a halban, a csirkehúsban, illetve a porcokban és a csontban, bőrben, vagy az inakban van.

 Az étkezési zselatin éppen olyan fehérjékből épül fel, mint a kollagén, ezért aki kevésbé szereti a jó csont levest, azoknak az étkezési zselatin lehet a megoldás. A zselatin nem csak javítja a bőr rugalmasságát, de gyorsíthatja a sebgyógyulást, segíti a jobb alvást, elősegíti az egészséges emésztést, és csökkenti a bélgyulladás kockázatát, az ízületi fájdalmat.

 

2. Hidratálás

Szinte minden írásunkban az első helyen szerepel a vízfogyasztás fontossága. Ebben a témakörben sincs máshogy.  A száraz, vízhiányos bőr kötöttebb, kevésbé rugalmas, vagyis nehezebben nyúlik, így javasoljuk, hogy a terhesség alatt se feledkezz meg a napi 2-3 liternyi vízfogyasztásról (nyáron még akár több is lehet), mert a sejteknek szükségük van a folyadékra, hogy a bőröd is hidratáltabbá váljon. Figyeld a tested, ha száraz az ajkad vagy a torkod, vagy ha fáradékonyabb vagy, esetleg gyakrabban fáj a fejed azt is jelentheti, hogy nem ittál elég vizet.

3. C vitamin

A C vitamin nem csak az immunrendszer erősítésében elengedhetetlenül fontos, de rendkívül hatásos a szabad gyökök csökkentésében. A szabad gyökök pusztítják a kollagént és az elasztint, ami a bőr rugalmasságához kell.  A legjobb, ha a Cvitamint természetes formában pótoljuk, a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával. Sok-sok  C-vitamin van többek között a piros és zöld paprikában, guavában, kelkáposztában, a petrezselyem zöldjében, a fehérrépában, és a brokkoliban. A gyümölcsök közül a citrus félék és az acerola azok, melyek kimagasló C-vitamin tartalommal bírnak, ezért érdemes napi szinten fogyasztani őket.

 

4. És még több vitamin

A táplálkozásra és a vitaminpótlásra ilyenkor fokozottan érdemes odafigyelni, de a bőröd úgyszintén meghálálja, ha kap egy kis plusz  A-, E- és F-vitamint, vagy „jó” omega zsírsavakat (omega 3, omega 6) a C-vitamin mellett. Fogyassz minél több spenótot, gyümölcsöt, olajos magvakat, halfélét, és teljes kiőrlésű gabonaterméket, vagy répát, melyben a fellelhető béta-karotin szintén segít megőrizni a bőr egészséges feszességét, rugalmasságát.

5. Masszázs, tápláló olajokkal és vajakkal

A bőr rugalmasságát nem csak belülről, de kívülről is érdemes tápláló olajokkal fokozni. A masszázst a veszélyeztetett területeken (has, derék, a comb) érdemes napi rendszerességgel elvégezni, mivel ezek a változnak a leginkább, amíg a baba a pocakban növekszik.

Olyan 100% tisztaságú bio olajakat érdemes beszerezned, amelyek segítik a bőr rugalmasságát megőrizni. Ilyen az agán olaj, vagy a jojoba olaj, a makadámdió olaj, melyek könnyen felszívódnak a bőrön keresztül.

Az olajok mellett léteznek olyan növényi vajak - mint a kókusz és a shea - amelyek nem csak hidratálják a bőrt, de csökkentik a szabad gyökök kialakulását is.

 

6.  Hámlasztás

Szakértők azt mondják, hogy a striák elkerüléséhez a hámlasztás ugyanolyan fontos, mint a hidratálás. A könnyed testradírok segítenek eltüntetni a bőr felső, elhalt szarus rétegeit, így az új, friss bőr könnyebben jut oxigénhez, ezzel javítva a bőr rugalmasságát, a vérkeringést a fókuszált területen, megakadályozva a terhességi csíkok kialakulását.

Mivel érdemes radírozni a bőrt? Mindenképp apró, mikronizált, gömbölyű felületű radírt érdemes használni (jojoba golyók, málnamag, finom szemcsés só), ami olajos vagy shea vajas bázisú. A durva szemcseméretű bőrradírok felsértik a bőrt, így a bőrön mikro-repedések keletkeznek.  Az olajtartalmú készítmények már a zuhany alatt, radírozás közben hidratálják a bőrt.

Hetente- kéthetente egyszer érdemes átradírozni a bőrödet.

 

7. Cink

Kutatások kimutatták, hogy a  cinkhiány miatt nagyobb valószínűséggel alakulhat ki  stria.  Miért? Cink nélkül a sejtmembrán sérülékennyé, a káros hatásokkal szemben kevésbé ellenállóvá válik. Ez pedig a sejt életképességének nagymértékű csökkenését vonja maga után. Mindezek a következmények függetlenek a sejttípustól, vagyis valamennyi sejtre igazak. E mellett a cink hámosító hatással is rendelkezik, mely nagy segítség a bőr sérüléseinek gyors kijavításában, az ekcéma kezelésben.

Cink nagy mennyiségben megtalálható csirkében, bárány-, marha húsban, tojásban, dióban, hüvelyesekben, és a teljes kiőrlésű gabonákban.

 

8. Mamma’s Belly Butter

Bőrön keresztül sokkal több hatóanyag szívódik fel, mint a szájon át. Ezért nem mindegy, hogy pocakod bőrét mivel ápolod.  A kismama bőrnek olyan olaj-kombinációra van szüksége, ami segíti, hogy rugalmas maradhasson.  A hidegen sajtolt növényi olajok és azok vitamintartalma növelik a bőr ellenálló képességét és megóvják a szöveteket.

Pocakápoló balzsamunk nem tartalmaz vegyi anyagokat és egyéb mesterséges hozzávalókat. Kizárólag természetes összetevőkből készült, így garantáltan nem károsítja sem a várandós kismamát, sem a babát. Illat-, E vitamin és lanolin mentes, így minden kismama, bármelyik trimeszterben használhatja.

A tápláló testvaj lággyá és rugalmassá teszi a bőrt, megszünteti a feszülés okozta viszkető érzést, és könnyedén felveszi a harcot a kialakulni készülő terhességi csíkokkal a benne lévő gyógynövények erejével. Gyors felszívódása megkönnyíti mindennapi alkalmazását.

Hogyan használd?

Használhatod, akár naponta kétszer is. A megtisztított bőrfelületet masszírozd be a testvajjal. A bőr legyen tiszta, száraz, különös figyelmet fordítva a problémás területekre, mint a has, mell, csípő, fenék és comb.

 

9. Egy kis testmozgás

A terhesség alatti testmozgás jótékony hatással van nem csak rád, de a babára is. A mozgás milyenségéről és mennyiségéről mindenképp kérd ki az orvosod véleményét!

A jóga, a pilátesz, a könnyű séta segít, hogy a bőr megőrizze rugalmasságát, szabályozza és javítja a keringést a szervezetben, és segít több oxigént juttatni a vérkeringésbe. A több oxigén és a megnövekedett vérkeringés segít, hogy a bőr jobban nyúljon, így csökkentve a csíkok megjelenésének esélyét.

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: stria pocak ápolás
blog comments powered by Disqus